2 februari 2012

Nämen go' kväll!

Hej bloggen!

Det var länge sen sist. Kan inte riktigt säga att jag saknat dig eftersom jag glömde bort dig någon gång i september. Men nu sitter jag här och skriver i dig, missförstå mig rätt.

Hur som helst har mycket hänt sen sist. Jag har haft höstlov, ätit julmat, haft jullov, glöggminglat, ätit två semlor............ det har blivit nytt år, fått ny mattelärare och tusen andra saker. Men nu är jag back on track och den här gången mer taggad än någonsin!

Men det här med skolan... Framför allt svenskan... Det är så att vi har börjat arbeta med modernismen, eller börjat och börjat. Vi har haft en introduktion om ämnet och jag kan inget annat än hålla med min svenskalärare som säger att modernismen är en cool tid. För det är det verkligen. En tid för förändring, nytänkande, och skapande men också en tid med krig, revolutioner och ekonomiska problem. Allt hände under modernismen skulle man kunna säga - nästan i alla fall. Att inse att människan inte är toppen på livets pyramid och att Gud faktiskt inte skapat allt måste ha gjort att livet fick en helt ny dimension. Att inse att man faktiskt kan påverka framtiden är ju fantastiskt! Det är som att människan började bryta sig loss från det gamla och sakta men säkert smyga in på den nya, moderna världsuppfattningen.

Med detta säger jag tack och adjö för denna gång och förhoppningsvis kommer jag ihåg dig längre än sist.

Auf Wiedersehen!


gif animator

1 kommentar:

  1. Ja det hoppas jag med - att du nu blir bloggflitigare än nånsin! För det finns så mycket spännande att skriva om när man jobbar med modernismen ;)

    SvaraRadera